søndag 28. desember 2008

Snart nyttår og mer vinterjakt på rype.

Nå er årets orrfugljakt over og en av fuglene er hentet hos vår preparant på Hommersåk for deretter å pryde i stua vår. Ei flott rype fra Finnmarksturen vår i September er også snart ferdig.
Vinterjakta på rype er en av de jaktopplevelsene som jeg skatter høyest. Nå gjelder det bare å få tid. Her sitter jeg på hele 57000 mål med godt jaktterreng og lurer på når jeg får tid. En skam er det, i allefall når jeg tenker på sist tur. Da hadde jeg sett 60 ryper på første timen i jaktterrenget. Vel og merke kom jeg kun på skuddhold av 1 stegg som nok fortsatt skratter i åskammen jeg forlot ham.
Jeg har planlagt noen dager nå i januar, så da får vi håpe værgudene er med meg og at kona vil være med. Alltid kjekt med en følgesvenn å dele opplevelsene med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar