lørdag 7. februar 2009

Luftetur med innlagt fasan-trening


Var ute og lufta hundene og tenkte at jeg måtte sjekke Lea på fasan i et lite skogholt
Slapp henne 3 ganger ut i søk. resultat 3 fasaner. Festet de 2 siste fasanene på mobilvideoen. Fikk ikke mulighet til skikkelig reis pga fasanene gikk for fort opp. De var litt "vare", men Lea holdt seg komplett i ro. Hu er gaske grei slik. Går aldri etter. Hverken på trening eller ved skutt fugl.

Filmsnutt 1: http://www.youtube.com/watch?v=sfeQ8o-jHWs&feature=channel_page

Filmsnutt 2: http://www.youtube.com/watch?v=d3qbwvT7GeA&feature=channel

Koseligt å få sett litt fasaner nå i snøværet.

5 kommentarer:

  1. ingen rypeterreng som er spikret forløpig nei... Har noen tips kanksje??

    SvarSlett
  2. Ja, det er ganske greit å få tak i, men du må være litt utkrøpen. Ønsker ikke ålegge ut oppskriften her. Den har ihvertfall gitt meg gode resultater.
    Mine terreng.
    1 stk 15000 mål
    1 stk 42000 mål
    1 stk 380 mål
    1 stk 14800 mål
    1 stk 9800 mål
    1stk 3300 mål
    og alt dette er rypeterreng. Det kommer i tillegg 7 andre terreng som omfatter rådyr/hare/ande/gåseterreng.
    Så og si alle er skaffet på den måten. Kan gi deg noen tips neste gang vi snakkes.

    SvarSlett
  3. Forresten, kossen i all verden får du brukt alle de terrengene?? Du jobbe vel og antar eg??? hehe

    SvarSlett
  4. Hehe. Ja som jeg har skrevet tidligere så sliter jeg med det.
    Stort sett vet jeg hvor rypene pleier å være i terrengene så jeg går direkte til de beste plassene og går ikke så mye og leiter utenom, men ja i høst har jeg ikke fått gått på alle terrenga. Dessverre.
    Får nok høre at eg har for mange terreng, men ka skal jeg si når noen spør om jeg vil ha. Skal jeg si nei takk.....

    Jobber og jobber. Ja jeg gjør nå det, men jakta prioriteres før jobbing av og til.
    Trodde far din hadde noen gode jaktterreng her rundt? Eller kanskje jeg tar feil.

    SvarSlett