fredag 29. mai 2009

Goaholen Kennel

Går du med en drøm i magen om å få deg en jakthund eller er det hund nr 2 som vurderes.
Da vil jeg anbefale deg til å ta kontakt med Goaholen Kennel.
De har nå snart leveringsklare valper etter 2 meget spennende foreldre.

Moren Sabina er ei trivelig tispe som jeg selv har fått sett i aksjon i Finnmark. Hun går i bra fart et godt søk med høyt hevet hode og det ble skutt en del ryper for henne. jeg ble imponert over stayerevnen hennes og ikke minst potekvaliteten hennes. Hun gikk barbeint i ei uke der oppe, jaktet hver dag, hele dagen og var helt pigg da hun kom hjem. Ikke sår på føttene engang.

Faren er sønn av selveste Rippy`s Tex. Trolig en av Norges beste jakthunder de siste årene. Info om ham fikk jeg fra min gode venn Erik i Kennel Åens.
Erik er både utstillingsdommer og jaktprøvedommer. Det er han som har utformet NKK sin nye rasepresentasjon av rasen GS. Han mener at denne Gordon Setteren på flere felt er bedre enn sin far. En beskrivelse han delte med meg etter å ha jaktet med dem begge da han besøkte eieren. Erik har benyttet Rippy`s Tex og vil nå ha en dacapo....

Vil det bli noen stjerner fra dette kullet? Standinstinktet er ihvertfall ivaretatt da jeg har sjekket det med test av synsstand. Kjempe!!!

Ragnhild og Jarle Goa kan kontaktes på: 48008507

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar